17 Ekim 2016 Pazartesi

Likit Yapımı - EvYap

Merhaba, öncelikle belirtmeliyim ki bu işte çok tecrübeli değilim. Amatör bir ahçı olarak her zaman tarife uyarım ve önce ne çıktığını görürüm. Sonrasında ortada düzgün bir şey yoksa, kendi eklemelerimi yaparım. Likit yapımında da sizlerin en başta tarife uymanız gerekiyor. Ben size tarif vermeyeceğim, kendi yaptığım likit yapımını anlatacağım.

Bu işe başlamadan önce likit yapımında hammadde olarak kullanacağımız NBase' i seçmemiz gerekiyor. Bu NBase ne çok tatlı olmalı, ne de çok tatsız. Zira ana materyali VG (bitkisel gliserin) olan bir NBase' den çok tatsız olmasını beklemek yanlış olurdu sanırım. Nötr bir NBase ise, bulunmaz Hint kumaşı gibidir. 

Piyasada onlarca farklı NBase var. Ben her ne kadar hepsini denememiş olsam da bu NBase' lerden en çok beğendiğim Keyf Altın Seri NBase i likit yapımı için kullandım. 




Sanırım yapıma başlamadan önce elimizde bir malzeme listesi olması gerekiyor.

Sırasıyla;

NBase
Aroma
Likitleri Hazırlayacağımız Şişeler
Oranları Ayarlamak İçin Ölçü Kabı
Karışım İçin Bir Mikser veya Benzeri

hazırlamaya başlayabiliriz.

Ben aroma olarak Twisted marka kullandım. Bu marka aromanın avantajı hazır olmasıdır. Şimdi aranızda "aroma arkadaş işte, kahve koy kahve, çikolata koy çikolata" diye düşünenler olacaktır ama işin aslı öyle değil. 

Örneğin kullandığım aroma markası Flavour olsaydı ve bende bir çikota tadı yakalamak isteseydim NBase' in içine;

Chocolate %1,2
Cookie %0,3
Milk %0,2
Fresh Cream %1

aroma koymam gerekiyordu. Fakat ben Twisted markasını seçerek işimi kolaylaştırdım. Kremalı bir çilek tadını yakalamak için yapmam gereken tek şey, NBase' imin içine %12.5 Twisted karıştırmak. Bende böyle yaptım ve şimdi size Unicorn yapımını anlatacağım.

Ben NBase' e %12.5 Unicorn karıştıracak ve gelen aroma şişesinde 15 ML aromanın tamamını bitirecektim. 

105 ML NBase İçin + 15  ML = 120 ML Likit elde etmem gerekiyor. Boş bir şişeye 105 ML NBase' i ve 15 ML aromamı ekledim ve kendi yaptığım karıştırıcı ile köpürene kadar karıştırdım. Şişemin ağzını da hava almayacak şekilde kapattıktan sonra gölge bir yere dinlenmeye bıraktım. İlk karışım sonrasında 2 hafta ağzını hiç açmayın, günde 1-2 dk elle çalkalayın ve kesinlikle güneş almayacak serin bir yerde saklayın. Bulunduğunuz yer çok sıcak değilse buzdolabına gerek yok. Zira yapar yapmaz da buzdolabına atmak iyi değildir. Keza sıcak likitin demlenme süresini kısaltacağı için yapım aşamasında işinize yarayacaktır.

Eğer demlenme süresi bittikten sonra likitinizin nikotini fazla gelirse, şişenin ağzını toz ve pislik girmeyecek şekilde örtün ve 1-2 saat havalandırın. Nikotin uçucudur ve bu işlem çok olmasa da size yardımcı olacaktır.



Benim likitlerim hazır.

Beni takip etmeyi ihmal etmeyin ve lütfen soru sormaktan çekinmeyin ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder