28 Aralık 2016 Çarşamba

Base, Nbase, Likit Nedir ve Nasıl Yapılır?

Arkadaşlar uzun bir aradan sonra tekrar merhaba, bu yazımda sizlere kaba taslak Base, NBase ve Likit nedir bunu anlayacağım. Sonraki yazılarımda ise hangi içerikleri kullanacağınız ve nereden temin edeceğiniz bilgisini vereceğim.

Biran önce başlayalım;

Base: Base adından da anlaşılacağı üzere likit' in hammaddesidir. VG (Bitkisel Gliserin) ve PG (Propilen glikol)' den oluşur. %100 VG Base' ler de olabileceği gibi boğaz vurumu ve raf ömrünü arttırmak için içerisine PG koymak gerekiyor.

NBase: Base yapıldıktan sonra içerisine nikotin ekleyerek NBase elde edilir. Gel gelelim saf nikotin oldukça zararlı olduğundan bu işlem gerekli koruma önlemleri alınmadan yapılmamalıdır. Ölüme sebebiyet verebilecek zehirlenmeler yaşanabilir.

Likit: Base + Nikotin + Aroma ile belli bir süre demlenme sonrasında ortaya çıkan karışıma "Likit" diyoruz. Her ne kadar piyasada 0 MG nikotin oranlı olduğu iddia edilen likitler olsa da, ben likite koyulan aromaların nikotin olmadan demleneceğine inanmıyorum. 0 MG nikotinli denen likitlerin içeriğinde 0.01 oranında nikotin olma ihtimali yüksektir. Aksi taktirde çok uzun bir demleme süresi gerekir ki bu da seri üretim yapan üreticilerin işine gelmez ve aroma tadı çiğ gelir.

Sizinle benim ürettiğim bazı örneklerin resmini paylaşayım. Sonraki yazılarımda da yapım aşamalarını anlatacağım.



Beni takip etmeyi ihmal etmeyin ve lütfen soru sormaktan çekinmeyin ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder