18 Ekim 2016 Salı

Piyasada Satılan Hazır Likitler! Natura, Grande, Efkar

Merhaba, elektronik sigara hobisine başladığınızda veya başlamaya karar verdiğinizde öncelikle hangi likiti kaç mg nikotinle içmek istediğinize karar vermelisiniz. 

Satıcıların birçoğu bana başlangıç olarak yüksek mg nikotinli likitler önerdi. Evet belki nikotin ihtiyacını bastırmak ve sigarayı aratmaması için iyi bir yöntem olabilir ama sağlığa zararlıdır. 6 MG. nikotin oranlı bir likit bile günde 2 paket sigara içipte sigaradan illallah etmiş birine aradığını verecektir diye düşünüyorum.

Şimdi ben size denediğim likitleri marka olarak yorumlayacağım. Aroma olayına hiç girmemeyi düşünüyorum. Zira bir markanın onlarca farklı aroması olduğunu düşünecek olursak çok uzun bir zaman ve maddi külfet çıkacaktır ortaya. 

Başlayalım! 

1. Natura: Bu likitlerin istisnasız hepsinde aynı tat hissiyatı var. Alkolle aranız yoksa, anason v.b kokulardan tiksiniyorsanız pek tavsiye etmem. Gel gelelim birçok satıcı Natura markalı likitleri sattıkları cihazların yanında hediye veriyor. Piyasa' daki en ucuz likitlerdendir ve elektronik sigara hobisine bu likitler ile başlayanların çoğu aradığını bulamadığı için ateşli sigaraya geri dönmek durumunda kalabiliyor. Tavsiye etmiyorum!



2. Grande: Sözde İtalyan malı olarak satılıyor : ). Eğer İtalyanlar bu likiti üretiyor olsaydı Berlusconi ülkesinden koşarak kaçardı sanırım. Şaka bir yana; 14 farklı Grande likit denedim ve belki inanmazsınız ama 12 tanesinin tatları birbiriyle aynıydı. Ek olarak likit tankındaki pamuğu olmaması gerektiği kadar çok kirletiyor. Şişe üzerinde yazan nikotin oranları da hiç inandırıcı değil. Diyebilirim ki; "GRANDE PİŞMANLIKTIR!" tavsiye etmiyorum!



3. Efkar: Bakın işte elektronik sigaraya başladığınızda "almanız gereken likit budur!" diyebileceğim likit. Efkar' ın tek olumsuz yanı, çok uzun vadede aynı likit içildiğinde farklı bir aromaya geçmeniz gerekiyor. Aksi taktirde Türk Kahvesi diye aldığınız likit 3-4 saatin sonunda şekerli su gibi bir tat veriyor ve aroma hissedilmiyor. O sebepten Efkar alacağınızda en azından 2 farklı aroma tercih edin derim. Diğer 2 marka ile ilgili her ne kadar aroma önermemiş olsam da Efkar markasının CEZVE ve ORUÇ isimli likitlerini mutlaka denemelisiniz. Şişeleri janjanlı değildir ama çok kullanışlıdır.



Beni takip etmeyi ihmal etmeyin ve lütfen soru sormaktan çekinmeyin ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder