17 Ekim 2016 Pazartesi

Elektronik Sigaraya Başlama Kararı ...

Merhaba, ben çok uzun süredir e-sigara kullanmıyor olsam da, bu hobiye (bu bence bir bağımlılıktan öte hobidir) biraz hızlı başladım diyebilirim. Bu bağlamda da birazda olsun pratik bilgiye sahip oldum sanırım. 

Başlangıçta sigarayı bırakmak ne kadar zordur bunu ben çok iyi bilirim. İnsanın kendine itiraf etmesi belki zordur ama iradem biraz zayıf sanırım. 

20 sene kadar sigara içtikten sonra küçük kızımın masadaki boş sigara paketini eline alarak "baba sana sigara alıp geleyim mi?" demesi üzerine bırakma kadarı aldım. Baktım ki piyasada çeşitli ilaçlar satılıyor ve çoğuda bitkisel, zehir gibi tatları var. Nikotin sakızı, bandı, v.s bunlar bana hikaye gelmeye başladı. Bir gün eczaneden çıkarken eczacı "sigara içiyor musunuz?" diye sordu ve aldığı cevap sonrasında bana bir ilaç tavsiye etti. Bende ona "eğer bitkisel falan filan diyeceksen ne sen beni yor, ne ben seni" diyerek karşılık verdim. Akabinde ilacın bitkisel olmadığını öğrendim ve aldım. Bu ilaçla küçük kaçamakları saymazsak 4 ay kadar sigarayı bıraktım ve 4 ay sonunda içimdeki nikotin isteğinin tavan yaptığı bir gün stresi ve sıkıntıyı da bahane ederek sigaraya tekrar başladım. Ortalama 3-5 ay daha içtikten sonra aynı ilaçtan bu sefer 2 doz kullandım ve 1,5 sene daha sigarayı bıraktım. Ama bu süreç içerisinde nikotin isteğiniz hiç bitmiyor (ilacı kullandığınız dönemi saymazsak). Aynı ilacı çeşitli aralıklarla 2-3 defa kullandım ve 2-3 farklı sigara bırakma deneyimim oldu. 

Bu arada; yukarıda yazmıştım ya "1,5 sene daha sigarayı bıraktım" diye. Bu sürede sigara içtiğim dönemlerde olan bacak ağrıları, öksürük, kramplar, sabah yataktan dayak yemiş gibi kalkmak ve sigaranın kötü kokusu v.s hepsinden kurtulmuştum. Gel gelelim 1,5 sene sonunda içtiğim ilk pakette sanki hiç sigarayı bırakmamış gibi bütün rahatsızlıklarım geri döndü.

Neyse sadede gelelim. Bundan 3-5 ay önce adı lazım değil o ilaçtan tekrar aldım ve bünyem alışmış olacak ki nikotin isteğimi hiç kesmediği halde sigarayı tekrar bıraktım. Akabinde baktım olacak gibi değil başladım araştırmaya bu elektronik sigara olayını. Ben bu araştırmaları yaparken tesadüf eseri bulunduğum şehirde bir arkadaşla tanıştım ve o bana;

"Çok araştırma, benim bir elektronik sigaram var ve şimdi bir tane daha alacağım. Onu sana vereyim bir dene, bak bakalım isteklerine karşılık veriyor mu? Eğer memnun kalırsan alırsın sende bir tane" 

diyerek benim elektronik sigara serüvenime start verdi. Cihazı ilk kullandığım günden beridir ne sigarayı arıyorum, ne de istiyorum. Üstüne üstlük ne ağrılarım geri döndü, ne de başka bir olumsuzlukla karşılaştım.

Daha sonraki yazılarımda kullandığım cihazlardan, likit markalarından ve maliyetlerden bahsedeceğim. 

Beni takip etmeyi ihmal etmeyin ve lütfen soru sormaktan çekinmeyin ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder